Google Glass provocat de noul prototip Fujitsu Laser Smart-glasses
Acum ceva timp în urmă, compania Japoneză QD Laser în colaborare cu Universitatea din Tokyo, au dezvoltat o pereche de ochelari ce avea în componență o microcamera, pentru capturarea de informații, și un laser care proiecta imagini direct pe retina utilizatorului.
Prototipul ochelarilor a fost prezentat la prima ediție a Medical IT Solutions Expo of Medical Japan, unde dezvoltatorii au făcut câteva demonstrații, chiar daca ochelarii laser funcționau doar intr-o oarecare masură la momentul respectiv.
Fujitsu a observat avantajele inegalabile pe care această tehnologie le-ar aduce ochelarilor inteligenți (smart-glasses). Așa că nu a stat pe gânduri și s-a asociat cu aceștia pentru că in 2013, la Mobile World Congress, a prezentat prototipul HMD (head mounted display) – prototipul bazat pe tehnologia celor de la QD Laser. Acest gadget folosește laserul pentru a proiecta imagini pe o oglindă virtuală în fața ochiului, care mai apoi este reflectată pe retina. Spre deosebire de Google Glass, acesta nu este conectat la internet si nu are capabilitățile unui smartphone.
De curând, de la Fujitsu technology expo din Tokyo, aceștia se bucură să ne prezinte un prototip care incepe să provoace cu adevărat ochelarii inteligenți de la Google. Acest nou prototip smartglasses poate să se conecteze la un smartphone sau să se folosească de camera integrată în aceștia, pentru a proiecta imaginile pe retină.
Spre exemplu, cand ochelarii sunt conectați la smartphone, aceștia pot proiecta o pagină web sau informații online, direct pe retină. Iar în momentul când sunt conectați la cameră, imaginea proiectată este cea care se gasește in fața acestora.
Imaginile preluate de camera poziționată în centrul ochelarilor și proiectate pe retina utilizatorilor, pot fi foarte folositoare pentru persoanele cu probleme de vedere dar și pentru capturarea imaginilor video dintr-un plan personal. Deși ochelarii sunt dezvoltați în principal ca și soluție pentru persoanele cu probleme de vedere, această tehnologie deschide porți noi pentru gageturile de tip ochelari inteligenți.
La demonstrațiile facute la tech-expo, experiența era asemanătoare cu experiența creată de momentul in care încercați Google Glass, cu o serie de imagini proiectate in ochiul stâng. Diferența între aceștia bazându-se pe faptul că nu mai este nevoie de focalizarea imaginii. Totuși, la fel ca si cei de la Google designul este ușor butucănos si măricel și dacă ochelarii nu sunt pozitionați perfect. imaginile devin uneori mai greu de văzut.
QD Laser si Fujitsu planuiesc să înceapă comercializarea acestui produs în curănd la un preț de aproximativ 2000 de dolari. Vor fi disponibili în special pentru persoanele cu dezabilități de vedere și vor fi disponibili in SUA, Japonia si Europa.
VIA: Piața Digitală
Tot astept si tot astept sa iasa ceva frumos pe piata.
Imi place idea tare mult si cred ca multi calatori si sportivi ar fi interesati de ea.